Dark Souls 3 Review

Θα ήταν αδύνατο το Dark Souls 3 να έχει τον ίδιο αντίκτυπο με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Δεν το λέμε εμείς, απλώς είναι η φύση των sequels τέτοια που θέλει το τελευταίο παιχνίδι της σειράς να μην είναι το ίδιο ρηξικέλευθο με το πρώτο ή το δεύτερο παιχνίδι. Συνήθως το τελευταίο παιχνίδι δεν ξαναανακαλύπτει τον τροχό, και μεταξύ μας δεν χρειάζεται να το κάνει. Απλά το κλείσιμο της σειράς πρέπει να είναι αντάξιο της φήμης του παιχνιδιού. Και στην περίπτωσή μας το Dark Souls 3 τα καταφέρνει πολύ καλά.

Το Dark Souls 3, για όσους δε γνωρίζουν, είναι ένα RPG action παιχνίδι στο οποίο οι παίκτες μπαίνουν σε έναν φανταστικό γοτθικό κόσμο και προσπαθούν να επιβιώσουν απέναντι σε περίεργα θηριώδη όντα. Το σενάριο συνδέεται με τα δύο πρώτα παιχνίδια, αλλά η ιστορία δεν ρίχνει το παίκτη κατευθείαν στα βαθιά, για να μπορέσουν να καταλάβουν και οι νεοφερμένοι παίκτες της σειράς τον κόσμο του Dark Souls. Στο Dark Souls 3 λοιπόν, οι παίκτες ταξιδεύουν στην περιοχή του Lothric, έναν κόσμο τέφρας και αποσύνθεσης. Ο στόχος σας είναι να νικήσετε τους Lords of Cinder, θεούς που μοιάζουν με πλάσματα, διεφθαρμένα από τη δύναμη της εξουσίας. Είναι δεδομένο ότι συχνά θα πεθαίνετε, καθώς το παιχνίδι είναι γεμάτο από εχθρούς και παγίδες που σκοπεύουν, τι άλλο, να σας σκοτώσουν. Το μυστικό του Dark Souls 3 είναι να μαθαίνετε από τις αποτυχίες σας, αν και ούτως ή άλλως καθώς ανεβαίνετε levels θα μάθετε να απομνημονεύετε τις κινήσεις των εχθρών σας, για να τους αντιμετωπίζετε καλύτερα.

Το Dark Souls 3 είναι σε δράση το πιο γρήγορο παιχνίδι της σειράς, ένα υβρίδιο μεταξύ των παλαιότερων παιχνιδιών Souls και του ‘συγγενή’ του Bloodborne. Υπάρχει μια σβελτάδα στο combat system του Dark Souls 3, καθώς συνέχεια θα χοροπηδάτε, θα ελίσσεστε και θα κυλιέστε στο έδαφος σε αμείωτο ρυθμό. Η αλλαγή στην ταχύτητα σημαίνει πως μπορείτε να προσεγγίσετε τις μάχες στο Dark Souls 3 με διαφορετικούς τρόπους, σε σύγκριση με τα προηγούμενα παιχνίδια. Φυσικά μπορείτε να μάχεστε με τον πατροπαράδοτο τρόπο, ήτοι σπαθί και ασπίδα, αλλά επίσης μπορείτε να κρατάτε μια απόσταση, και να επιτίθεστε με τόξο. Το άλλο που μπορείτε να κάνετε είναι να αποφεύγετε τις αντίπαλες επιθέσεις, χτυπώντας την καίρια στιγμή βαστώντας το σπαθί και με τα δύο χέρια για να προκαλέσετε μεγαλύτερη ζημιά στον αντίπαλο.

Καθώς εξερευνάτε την περιοχή του Lothric, θα βρείτε πολλά νέα όπλα, πανοπλίες και εξοπλισμό για να χρησιμοποιήσετε. Το Dark Souls 3 προσφέρει μια ισορροπία όσον αφορά την ποικιλία των παραπάνω, δίνοντας μια αίσθηση στους παίκτες πως οι επιλογές που κάνουν στον εξοπλισμό του χαρακτήρα τους είναι σημαντικές για την πορεία τους στο παιχνίδι. Όλες οι πανοπλίες που βρίσκετε είναι χρήσιμες, όλα τα δακτυλίδια που φοράτε είναι σημαντικά. Το θέμα είναι πώς τα αξιοποιείτε.

Και μιας και αναφέραμε τις μάχες, ας αφιερώσουμε και λίγο χρόνο στους bosses του παιχνιδιού. Καθώς είμαι σίγουρος πως πολύ συχνά θα δοκιμάσουν τα νεύρα και την υπομονή σας. Όχι ότι είναι κάτι το καινούργιο για τη σειρά, αλλά εδώ οι κακοί bosses είτε θα είναι αρκετά εύκολοι, είτε θα σας βγάζουν την ψυχή για να τους νικήσετε. Στην πορεία θα συναντήσετε αρκετά εντυπωσιακούς, στην όψη και στις ικανότητες, bosses. Όταν βρείτε τα αδύνατα σημεία τους θα τους εξουδετερώνετε σχετικά εύκολα ή ακόμα και με τη μία. Μπορεί στην όψη να φαίνονται τρομακτικοί, ικανοί να σας καταστρέψουν με μια επίθεση. Αλλά σιγά-σιγά, με την πάροδο του χρόνου θα αρχίσετε να καταλαβαίνετε τον τρόπο που θα πρέπει να τους αντιμετωπίσετε. Απλά θα πρέπει να εξοπλιστείτε με αρκετή υπομονή ώστε να συνδυάστε την εφευρετικότητα με την επιδεξιότητα των δακτύλων σας.

Οι αλλαγές στο multiplayer προκάλεσαν την αντίδραση αρκετών fan της σειράς, κυρίως όσον αφορά στην 1vs1 μονομαχία, αλλά και με τον τρόπο που γίνεται το summoning των επιτιθέμενων σε πίστες με περισσότερους παίκτες. Εμένα προσωπικά δεν με ενόχλησε τίποτα από αυτά αντιθέτως το βρήκα εξαιρετικά ανταγωνιστικό ενώ το co-op ενθαρρύνει την ομαδική προσπάθεια και την συντροφικότητα. Το μόνο θεματάκι που είχα μέχρι στιγμής ήταν το lag, και αυτό ορισμένες φορές.

Γενικά όπως προαναφέραμε, το Dark Souls 3 δεν ξαναεφευρίσκει τον τροχό, αλλά δανείζεται κάποια στοιχεία από παιχνίδια που κυκλοφόρησαν πριν από αυτό. Παραδείγματος χάριν τη ξεχωριστή μπάρα ενέργειας για τα μαγικά ξόρκια την είδαμε και στο Demon’s Souls. Οι παίκτες μπορούν τώρα να επαναφορτίσουν τα μαγικά  τους μέσω ενός νέου estus flask και να αλλάξουν την ποσότητα της διαθέσιμης ζωής ανάλογα με τις μαγικές φιάλες που διαθέτουν.

Τα Demon’s Souls, Dark Souls 2 και Bloodborne υιοθέτησαν ένα πιο κεντρικό στυλ παιχνιδιού που το παιχνίδι διασπάζοταν σε διαφορετικές περιοχές, ενώ στο Dark Souls οι παίκτες σταδιακά προσπαθούσαν να συνδέσουν τις κουκίδες σε ένα απέραντο τοπίο, με shortcuts που αποκάλυπταν τους απροσδόκητους τρόπους που οι τοποθεσίες συνδέονταν μεταξύ τους. Το Dark Souls 3 υιοθετεί λίγο και από τα δύο.

Αυτή η διασύνδεση των τοποθεσιών βοηθάει ώστε το Dark Souls 3 να μοιάζει τεράστιο ενώ ανταμείβει την περιέργεια και την εξερεύνηση περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι της σειράς, με μυστικές περιοχές, bosses και κρυμμένους εξοπλισμούς. Είναι δύσκολο να παρακολουθείτε πού πηγαίνετε ενώ ορισμένες φορές θα νιώσετε χαμένοι και αβοήθητοι. Σε κάποια -εφιαλτική- στιγμή ήμουν με λίγη ζωή και μηδέν estus flasks. Κοιτούσα πίσω από κάθε γωνιά, έψαχνα όλα τα δωμάτια με ένα αίσθημα φόβου μήπως και βρεθώ αντιμέτωπος με κάποιον εχθρό. Κάθε βήμα έμοιαζε το τελευταίο μου, κάθε ήχος με έκανε να πετάγομαι. Σύντομα, βρέθηκα σε μια μεγάλη περιοχή. Στα δεξιά μου, ένας γίγαντας που κοιμόταν. Αριστερά μου; Ένας ανελκυστήρας που οδηγούσε… ποιος ξέρει; Μην έχοντας άλλη επιλογή ανέβηκα στον ανελκυστήρα, προσευχόμενος για σωτηρία. Ευτυχώς, τα βάσανά μου μόλις είχαν τελειώσει: bonfire.

Παρόλο που τελείωσα το παιχνίδι, έριξα μια ματιά στο wiki του Dark Souls 3 στο διαδίκτυο, και ανακάλυψα πως υπάρχουν πολλά τα οποία δε βρήκα μέσα στο παιχνίδι. Προφανώς, το Dark Souls 3 δεν έχει πρόβλημα εάν παραλείψετε κάποια πράγματα. Γενικά η σειρά δεν είχε την απαίτηση οι παίκτες να ανακαλύψουν όλα όσα είχαν σχεδιάσει οι δημιουργοί του παιχνιδιού, αλλά τώρα είναι τελείως δυνατό να μην βρείτε κάποιους χαρακτήρες, side quests και άλλα σημεία του παιχνιδιού και να προχωρήσετε κανονικά.

Γιατί όσοι με βλέπουν θέλουν κατευθείαν να μου ορμήξουν; 

Όπως και στο Bloodborne, το Dark Souls 3 επωφελείται από τις νέες δυνατότητες των hardware τεχνολογιών. Αν και η From Software δεν ήταν ιδιαιτέρως γνωστή για την τεχνογνωσία της στην οπτική απεικόνιση, εντούτοις  έχει κάνει φανταστική δουλειά στα γραφικά του παιχνιδιού. Η αποπνικτική ατμόσφαιρα σε συνδυασμό με τη δυσκολία του παιχνιδιού μπορεί να μην αρέσει σε μερικούς. Η αλήθεια είναι όμως πως οι artists και οι level designers της From Software έχτισαν τα μυστηριώδη περιβάλλοντα του Dark Souls 3 με φοβερή λεπτομέρεια, αφήνοντας τους παίκτες να αναρωτιούνται ποιοι ακόμα ζοφεροί εφιάλτες θα ξεπηδήσουν από το έδαφος.

Υπήρξαν κάποια σημαντικά προβλήματα επιδόσεων σε ορισμένους τομείς, κοινώς μεταπτώσεις frames, αλλά ένα πρόσφατο patch διόρθωσε το κακώς κείμενα. Παρόλο που είναι δύσκολο να ‘πιάνετε’ συνεχώς 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, η έκδοση για PC είναι ό,τι καλύτερο έχει ‘βγάλει’ η From Software σε παιχνίδι. Όσον αφορά τις κονσόλες, η ανάλυση της Digital Foundry για τις εκδόσεις PS4 και Xbox One έδειξε ότι η έκδοση στο PS4 είχε καλύτερα αποτελέσματα, με ανώτατο όριο και στις δύο κονσόλες τα 30 FPS.

Επίλογος

Δεν είναι σαφές εάν αυτό είναι πραγματικά το τελευταίο παιχνίδι Dark Souls, αλλά κάτι τέτοιο αισθανθήκαμε. Το τρίτο μέρος δεν είχε κανένα πρόβλημα να εντυπωσιάσει τους fans και μη της σειράς, κάτι που έκαναν και τα προηγούμενα παιχνίδια. Όλα τα παιχνίδια Dark Souls προσπαθούσαν να μεταφέρουν ένα αίσθημα μυστηρίου. Δεν ήσουν ποτέ σίγουρος τι θα συναντήσεις στην επόμενη γωνία. Το Dark Souls 3 έβαλε τα δυνατά του για να αναδημιουργήσει το συγκεκριμένο…feeling, αλλά μάλλον δεν κατάφερε να προσφέρει κάτι καινούργιο, αφήνοντας την αίσθηση του γνώριμου. Δεδομένου ότι και στα τρία παιχνίδια (με το Demon’s Souls τέσσερα) είχαμε να αντιμετωπίσουμε δράκους, δαίμονες και σκελετούς, πλέον δεν μοιάζει και τόσο ενδιαφέρον όπως την τελευταία φορά. Σαν προσθήκη στη σειρά είναι εξαιρετικό παιχνίδι σε όλους τους τομείς, νομίζω όμως πως ήρθε η ώρα την επόμενη φορά να δούμε κάτι νέο από την From Software.

Summary
Ο απίστευτος κόσμος και το εξαιρετικό combat system κάνουν το Dark Souls 3 το καλύτερο της σειράς.
Good
  • Υπέροχος ατμοσφαιρικός κόσμος
  • Combat system
  • Σενάριο
  • Level design
Bad
  • Δεν προσφέρει κάτι καινούργιο σε σύγκριση με τα προηγούμενα
  • Μεταπτώσεις στα frames
9.1
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ
Γραφικά-Ήχος - 9.5
Σενάριο - 9
Gameplay - 9.5
Αντοχή - 8.5
Written by
Founder του pcbyte.gr με νέα, reviews και guides από από τον μαγικό κόσμο της πληροφορικής και της τεχνολογίας
0 0

Αφήστε ένα μήνυμα

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί. Τα πεδία με * είναι απαραίτητα.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.