Deus Ex: Mankind Divided Review

Πέρασαν πέντε χρόνια από τότε που αφήσαμε τον Adam Jensen στη βάση της Panchaea στην Αρκτική, σταματώντας το Augmented Incident το έτος 2027. Πλέον βρισκόμαστε στο 2029, μόλις δύο χρόνια μετά, όπου το πολιτικό κλίμα βρίσκεται σε σταυροδρόμι με αντιμαχόμενες πλευρές τους μηχανικά επαυξημένους ανθρώπους και τους…κανονικούς προς το παρόν ανθρώπους, πολεμώντας ο ένας εναντίον του άλλου.

Οι παίκτες λοιπόν, αναλαμβάνουν για άλλη μια φορά το ρόλο του cybernetic επαυξημένου ανθρώπου, Adam Jensen. Ο Jensen έχει μυτερή γενειάδα και σκληροτράχηλο πρόσωπο. Είναι ένας αρκετά καλός τύπος που φοράει γυαλιά ηλίου τα οποία έχουν ενσωματωθεί κυριολεκτικά στο πρόσωπό του. Συνήθως φοράει ένα φουτουριστικό παλτό, αν και ορισμένες φορές όταν είναι στο πεδίο της μάχης το βγάζει.

Δύο είναι τα πιο σημαντικά γεγονότα του παιχνιδιού: 1) ο Jensen έμαθε ότι το DNA του είναι το κλειδί για ένα νέο τρόπο προσθήκης ρομποτικών μελών (επαύξηση) που δεν απαιτεί neuropozyne και 2) μια δόλια συνωμοσία για τον έλεγχο του μυαλού των επαυξημένων ανθρώπων πήγε στραβά με αποτέλεσμα να αρχίσουν μαινόμενοι να επιτίθενται στους ανθρώπους γύρω τους. Το πρώτο ήταν μεγάλη υπόθεση για τον Jensen. Το δεύτερο ήταν μεγάλη υπόθεση για όλο τον κόσμο.

Ο Jensen εργάζεται τώρα στην Task Force 29 της Interpol (με έδρα την Πράγα της Τσεχίας), αν και συνεργάζεται κρυφά με την ομάδα hacktivist ονόματι Juggernaut Collective μέσω της φίλης του, Alexandra Vega. Γιατί η Πράγα; Επειδή είναι μια από τις πόλεις όπου η ένταση μεταξύ κανονικών και μηχανικά επαυξημένων ανθρώπων φθάνει γρήγορα στο σημείο σύγκρουσης.

Το Mankind Divided αποτελεί συνέχεια του Deus Ex: Human Revolution του 2011. Όπως και ο προκάτοχός του, είναι ένα υβριδικό stealth παιχνίδι πρώτου/τρίτου προσώπου το οποίο συνδυάζει έναν ανοιχτό κόσμο τύπου GTA με stealth ικανότητες τύπου Splinter Cell και διαλόγους τύπου Mass Effect, με μία αφήγηση που αλλάζει ανάλογα με τις επιλογές του παίκτη. Κάθε κατάσταση μπορεί να αντιμετωπιστεί με διαφορετικούς τρόπους και κάθε κλειδωμένη πόρτα μπορεί να ανοίξει με μια ποικιλία διαφορετικών κλειδιών.

Στο όραμα που έχει το Deus Ex για το μέλλον, η ανεξέλεγκτη τεχνολογική εξέλιξη έφερε τον κόσμο σε αταξία, καθώς οι πολυεθνικές εταιρείες έχουν γίνει τόσο ισχυρές όσο οι κυβερνήσεις (ε καλά δεν χρειάζεται να φτάσουμε στο 2029 για να το καταλάβουμε αυτό). Είναι λοιπόν το έτος 2029 και οι ανακαλύψεις στην βιοτεχνολογία έχουν επιτρέψει στους ανθρώπους να προσθέτουν στους εαυτούς τους κυβερνητικά εμφυτεύματα. Δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπεις ανθρώπους που περπατάνε με ρομποτικά πόδια, ρομποτικά χέρια ή ακόμα και με ρομποτικά chip τοποθετημένα στα μέτωπά τους.

 

Η Golem City

Οι επαυξημένοι άνθρωποι, γνωστοί ως augs, μπορούν να γίνονται ταχύτεροι, ισχυρότεροι και πιο έξυπνοι από τους μη ενισχυμένους ανθρώπους, αν και χρειάζονται τακτικές δόσεις ενός ακριβού φαρμάκου που ονομάζεται neuropozyne, προκειμένου το σώμα τους να μην απορρίψει τις ρομποτικές προσθήκες τους. Όλα αυτά όπως είναι φυσικό έχουν προκαλέσει διαφωνία και δυσπιστία μεταξύ των augs και των «φυσικών» πολιτών ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσεται μια σκιερή φυλή μέσα στις ερευνητικές ομάδες οι οποίες χρηματοδοτούνται από εταιρίες για να δημιουργήσουν τους πιο προηγμένους επαυξημένους ανθρώπους.

Στο Deus Ex: Mankind Divided μπορείτε να είστε ένας αόρατος πράκτορας, μια ασταμάτητη μηχανή πολέμου ή κάτι ενδιάμεσα. Προσωπικά, προσπάθησα να είμαι ο αόρατος πράκτορας, καθώς αυτός πίστευα πως θα ήταν ο τρόπος που θα συμπεριφερόταν ο Adam Jensen που είχα δημιουργήσει στο μυαλό μου, περνώντας τις εχθρικές γραμμές με stealth τεχνικές και μη θανατηφόρες επιθέσεις. Η AI και στις δύο περιπτώσεις (stealth και open combat) αποδείχτηκε αρκετά απαιτητική στο υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας, χωρίς ωστόσο το παιχνίδι να είναι απογοητευτικά δύσκολο.

Το stealth κομμάτι του παιχνιδιού είναι συνολικά αρκετά ικανοποιητικό, και κατατάσσεται στα κορυφαία του είδους. Το μόνο αρνητικό σημείο για μένα ήταν η μονότονη cutscene πριν την melee επίθεση, θανατηφόρα ή μη, που μέχρι να τελειώσει το παιχνίδι την είχα δει να επαναλαμβάνεται δεκάδες φορές. Κάποιες real time κινήσεις/επιθέσεις θα έκαναν το gameplay πολύ πιο ομαλό και ρεαλιστικό. Πρόκειται για μια περίεργη επιλογή των προγραμματιστών που εξακολουθώ να μην μπορώ να καταλάβω.

Αυτό που είναι πιθανότατα το πιο σημαντικό, είναι πως υπάρχουν πολλοί τρόποι πρόσβασης στα κτίρια, και  είναι πραγματικά πρόκληση να τους βρείτε όλους. Μερικές φορές πρέπει να είστε λίγο δημιουργικοί και προσεκτικοί για να καταλάβετε ακριβώς πώς πρέπει να φτάσετε κάπου, αφού τα περισσότερα παιχνίδια έχουν εδώ και καιρό απορρίψει αυτό το στοιχείο: παρατηρώντας το περιβάλλον, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που έχετε στη διάθεσή σας και υπολογίζοντας πώς μπορείτε να ξεπεράσετε ένα εμπόδιο θα καταφέρετε τελικά να φτάσετε εκεί που θέλετε. Και όχι απλώς ακολουθώντας ένα βελάκι που σας λέει προς τα που να πάτε.

Σημαντικό είναι επίσης να μιλάτε στα άτομα που συναντάτε στο διάβα σας καθώς θα πάρετε αρκετές πληροφορίες και θα σας βοηθήσουν καθώς προχωράτε στο παιχνίδι. Ο παθιασμένος τρόπος που αφηγούνται τις ιστορίες τους θα σας κάνει να θέλετε να συμμετάσχετε σε αυτές, ως sidequests, ενώ σε συνδυασμό με τη συνεχώς γκρίζα ηθική του Deus Ex, θα γνωρίζετε ότι κρατάτε στα χέρια σας το μέλλον αυτών των ανθρώπων. Οι αλληλεπιδράσεις του Adam με αυτούς τους ανθρώπους και η προσπάθειά του να διαβάσει τα συναισθήματά τους, είναι κάτι το μοναδικό.

Μιας και αναφέραμε το σενάριο, να πούμε πως το παιχνίδι είναι σύντομο σε διάρκεια. Περίμενα η όλη εμπειρία να διαρκέσει πάνω από 40 ώρες, αλλά τελικά διήρκεσε περίπου 20 ώρες μαζί τα sidequests (όσα μπόρεσα να βρω). Είναι πράγματι κρίμα γιατί η ιστορία του Mankind Divided είναι εμπνευσμένη, όπως και όλης της σειράς Deux Ex.

Μετά από κάθε αποστολή, ο Jensen επιστρέφει στην Πράγα, και κάθε φορά που γυρνάει σπίτι του, βρίσκει την πόλη κάπως αλλαγμένη. Τη μια είναι νύχτα και το κόκκινο φως των γειτονιών μαζί με το σκοτάδι δημιουργεί μια απόκοσμη ατμόσφαιρα, την άλλη βρέχει και επικρατεί κίνδυνος γύρω από κάθε γωνιά. Η μελλοντική Πράγα έχει σχεδιαστεί με μεγάλη λεπτομέρεια και πραγματικά θα εντυπωσιαστείτε από το αποτέλεσμα. Τα σοκάκια της είναι γεμάτα από μυστικά, πολύ περισσότερα από το Human Revolution ενώ η πόλη είναι ένα λαμπρό παράδειγμα level design και σχεδίασης περιβάλλοντος. Ξόδεψα πολλές ώρες εισβάλλοντας μέσα σε διαμερίσματα, διαβάζοντας e-mail και αναζητώντας sidequests γιατί ήθελα να ‘ρουφήξω’ στο 100% την εμπειρία που μου έδινε το παιχνίδι ανακαλύπτοντας συνεχώς καινούργια πράγματα. Δυστυχώς, πέρα από το πρώτο κεφάλαιο, που ξεκινάει ως μια αργή και καλά μελετημένη εξέλιξη μιας ενδιαφέρουσας ιστορίας, στην πορεία η γίνεται κάπως αδέξια και βιαστική καταλήγοντας σε ένα μάλλον αφύσικο τέλος.

Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως οι δρόμοι της πόλης λένε μόνο ένα μέρος της ιστορίας. Υπάρχουν ένα σωρό από καταστήματα για να εξερευνήσετε στο υπόγειο σύστημα αποχέτευσης καθώς επίσης και μια τράπεζα όπου μπορείτε να παρεισφρύσετε στο ελεύθερό σας χρόνο.

Φυσικά αυτά δεν πρέπει να μας ξενίζουν αφού το πρώτο Deus Ex ήταν ανάμεσα στα πρωτοπόρα παιχνίδια του λεγόμενου immersive sim στυλ παιχνιδιού, όπου οι παίκτες έχουν την ελευθερία να προσεγγίσουν μια δεδομένη κατάσταση με διάφορους τρόπους. Και πώς το καταφέρνουν αυτό; Εκμεταλλευόμενοι τα συστήματα του παιχνιδιού και την τεχνητή νοημοσύνη, οι παίκτες μπορούν να βρουν δημιουργικές λύσεις που ακόμα και οι σχεδιαστές του παιχνιδιού μπορεί να μην έχουν καν εξετάσει. Από το να χακάρουν μια πόρτα, να προσεγγίσουν το στόχο από μια εναλλακτική διαδρομή, να πιάσουν φιλική κουβέντα με έναν φύλακα μέχρι να τρυπώσουν και να κλέψουν κωδικούς από ένα γραφείο. Απλά επιλέγετε δύο-τρεις τρόπους προσέγγισης, ανάλογα με το ποιος σας ταιριάζει και σας αρέσει, και κάνετε focus σε αυτούς ώστε να γίνεστε καλύτεροι όσο προχωράτε μέσα στο παιχνίδι.

Συν τοις άλλοις, η σειρά Deus Ex είναι γνωστή για το βάθος και την πολυπλοκότητα του σεναρίου μέσα από τις επιλογές του κεντρικού της ήρωα. Το Mankind Divided ευτυχώς δεν αποτελεί εξαίρεση. Η ιστορία του παιχνιδιού ασχολείται μένα ένα από τα πιο καυτά θέματα της σύγχρονης κοινωνίας (κυρίως της πολυπολιτισμικής και πολυεθνικής κοινωνίας) όπου κυβερνήσεις και εταιρείες-κολοσσοί προσπαθούν να την επηρεάσουν, και που εν προκειμένω συντελείται μέσω της cybernetic επιστήμης και της ενίσχυσης των ανθρώπων με ρομποτικά μέλη. Και το εξιστορεί θαυμάσια. Είναι καθηλωτικό από την αρχή μέχρι το τέλος, αν και το τέλος δυστυχώς αφήνει πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Ίσως οι ιθύνοντες το έκαναν επίτηδες ώστε να μας λυθούν οι απορίες στα επερχόμενα DLC’s. Ήδη το System Rift αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο μήνα.

Όσον αφορά τα γραφικά του Deus Ex: Mankind Divided, η νέα Dawn Engine αποτυπώνει εξαιρετικά την πόλη της Πράγας, ειδικά σε ανάλυση 4K σε PC. Η ποιότητα των NPC (Non-player character) μοντέλων είναι αξιοπρεπής ενώ χάρμα οφθαλμών είναι και η Golem City, προάστιο της Πράγας στο παιχνίδι. Στο ηχητικό μέτωπο, η απόδοση των φωνητικών είναι εξαιρετική (με τον Ελληνοκαναδό Elias Toufexis να κλέβει την παράσταση ως Adam Jensen) ενώ στα ίδια εξαιρετικά επίπεδα κυμαίνεται και η μουσική.

Κλείνοντας, δεν υπάρχει αμφιβολία πως το Mankind Divided είναι άξιος συνεχιστής της σειράς. Χακάρισμα τερματικών, σύρσιμο μέσα στους αεραγωγούς, εξουδετέρωση αντιπάλων χωρίς να σας πάρουν είδηση, όλα αυτά στα οποία ήταν εξαιρετικό το Human Revolution, εξακολουθούν να υφίστανται και στο Mankind Divided. Υπάρχουν μερικά θέματα που το εμποδίζουν από το να φτάσει στη κορυφή, παρόλα αυτά εξακολουθεί να είναι ένα εξαιρετικό παιχνίδι που πρέπει να είναι στη συλλογή κάθε gamer.

Summary
Παρ' όλες τις ατέλειές του το Mankind Divided παραμένει άξιος συνεχιστής του Human Revolution
Good
  • Πολλές επιλογές για εξερεύνηση
  • Level design
  • Η Πράγα
  • Ηχητική επένδυση
  • Side-quests
Bad
  • Σύντομο σενάριο
  • Ιδιαίτερο combat system
9
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ
Γραφικά-Ήχος - 9.5
Gameplay - 9
Σενάριο - 9
Αντοχή - 8.5
Written by
Founder του pcbyte.gr με νέα, reviews και guides από από τον μαγικό κόσμο της πληροφορικής και της τεχνολογίας
0 0

Αφήστε ένα μήνυμα

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί. Τα πεδία με * είναι απαραίτητα.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.