Homeworld: Deserts of Kharak Review

Το Homeworld: Deserts of Kharak είναι η συνέχεια του πολύ γνωστού space simulation/RTS  Homeworld (Relic/Sierra Entertainment). Πέρυσι, βγήκε μια remastered έκδοση του αρχικού Homeworld (1999) που καλό είναι σε όσους αρέσει το διαστημικό RTS να του ρίξουν μια ματιά, καθώς την εποχή εκείνη είχε δημιουργήσει πολύ καλές εντυπώσεις. Κάνοντας μια αναδρομή, ανακάλυψα ότι ήταν και το πρώτο πλήρως τρισδιάστατο παιχνίδι στρατηγικής. Αρκετά χρόνια μετά δύο διαφορετικές εταιρείες, η Blackbird Interactive και η Gearbox Software, αποφάσισαν να δημιουργήσουν και να εκδώσουν τη συνέχεια ενός πολύ πετυχημένου RTS, αφού πρώτα πήραν τα δικαιώματα από τη χρεοκοπημένη THQ.

Περνώντας κατευθείαν στο προκείμενο, το Deserts of Kharak λαμβάνει χώρα 106 χρόνια πριν τα γεγονότα του Homeworld, σε έναν ερημικό πλανήτη ονόματι Kharak, στον οποίον κατοικούν οι Kushan. Ο πλανήτης Kharak αργοπεθαίνει, η έρημος εξαπλώνεται κάθε χρόνο όλο και περισσότερο και οι φυλές των Kushan είναι συνεχώς σε πόλεμο μεταξύ τους μέχρι που ένας δορυφόρος ‘πιάνει΄ ένα αντικείμενο σε ένα κομμάτι της ερήμου, γνωστό ως Jaraci Object. Ο συνασπισμός των Kushan φυλών της περιοχής Northern Kiithid, έστειλε μία αποστολή τέσσερα χρόνια πριν με σκοπό να ανακτήσει αυτό το αντικείμενο αλλά εξαφανίστηκε στην έρημο χώρις από τότε να δώσει σημάδια ζωής. Τώρα, μία δεύτερη αποστολή ετοιμάζεται, με το σενάριο του παιχνιδιού να επικεντρώνεται σε αυτήν και στην επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας,  Rachel S’jet.

Σε κάθε πίστα θα ξεκινάτε με το αεροπλανοφόρο σας (Kapisi), το οποίο είναι ένα κινητό command center. Η κατασκευή των μονάδων σας και η αναβάθμιση του στόλου γίνεται από το αεροπλανοφόρο, οπότε θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί και να το φυλάτε συνεχώς. Είναι μεν βραδυκίνητο αλλά επιδέχεται αναβαθμίσεων στη θωράκισή του, στα όπλα, στην εμβέλεια των όπλων και του εντοπισμού εχθρών και στην επισκευή του. Καλή ιδέα είναι να προστατεύετε τα harvester με το αεροπλανοφόρο σας γιατί οι πηγές σπανίζουν και θα πρέπει να βγείτε λίγο στα ‘ανοιχτά’ για να τις μαζέψετε. Επίσης, σε κάθε αλλαγή πίστας δεν θα ξεκινάτε με καινούργιο στρατό αλλά θα έχετε ακριβώς τις ίδιες μονάδες που είχατε στην προηγούμενη αποστολή και στην ίδια ακριβώς κατάσταση. Μιας και αναφερθήκαμε στις αποστολές, να πούμε ότι ορισμένες είναι σχετικά εύκολες ενώ άλλες πάλι μπορεί να τραβήξουν περισσότερο από όσο περιμένατε.

Πατώντας το Space bar μεταφέρεστε στον χάρτη όπου επιβλέπετε την κατάσταση

Όσον αφορά τις μονάδες, δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει μεγάλη ποικιλία από δαύτες, ούτε ότι θα σας εντυπωσιάσουν με τις ικανότητές τους. Ο χειρισμός τους δεν είναι δύσκολος, καθώς κρατάνε ένα σχηματισμό κατά την προέλασή τους. Ίσως σας ενοχλήσουν λίγο οι μικρές μονάδες που ίσα που φαίνονται στην κάμερα αλλά και η ταχύτητα ορισμένων μονάδων καθώς λόγω της ερήμου κινούνται πολύ αργά. Το user interface είναι απλό και θα το συνηθίσετε μέσα σε λίγα λεπτά ενώ πατώντας το Space bar σας εμφανίζεται ο χάρτης με τις κινήσεις των μονάδων σας και των αντιπάλων και καλό είναι να το συνηθίσετε για να μεταβαίνετε γρήγορα από το ένα σημείο του χάρτη στο άλλο.

Οι δύο αντίπαλες φυλές του παιχνιδιού ανήκουν στους Kushan, που έχουν ορισμένες εμφανισιακές διαφορές και λειτουργούν κάπως διαφορετικά. Η μία φυλή είναι ο συνασπισμός των Northern Kiithid, μία χαμένη συμμαχία των φυλών του βόρειου πόλου του Kharak  και η άλλη είναι η Kiith Gaalsien που αποτελείται από αποστάτες και επικηρυγμένους, όλοι τους αφοσιωμένοι στον κακό Sajuuk. Εκτός από το ενδιαφέρον σενάριο των δεκατριών αποστολών, υπάρχει η επιλογή του γνωστού Skirmish, με μόλις πέντε χάρτες των δύο, τεσσάρων και έξι ατόμων όπου θα επιλέγετε μία εκ των δύο φυλών. Επίσης, υπάρχει και η δυνατότητα multiplayer για να παλέψετε μαζί με άλλους στη σκόνη της ερήμου.

Ρόλο στην έκβαση της μάχης παίζει και το γεγονός της τοποθέτησης των μονάδων σας, με αυτές που βρίσκονται σε ύψωμα να αποκτούν πλεονέκτημα έναντι αυτών που βρίσκονται πιο χαμηλά, γι’ αυτό και πρέπει να εκμεταλλεύεστε σωστά το terrain του χάρτη. Για να έχετε καλύτερη οπτική της μάχης, πατώντας το δεξί κουμπί του ποντικιού παίρνετε στα χέρια σας την κάμερα και με την ροδέλα ζουμάρετε πάνω στις μονάδες σας. Για να επαναφέρετε την κάμερα στην αρχική απόσταση πατήστε το Backspace.


Η σκηνή θυμίζει λίγο Star Wars

Μετά από περίπου δέκα ώρες ενασχόλησης με το Homeworld: Deserts of Kharak, μπορώ να πω με σιγουριά ότι δεν είναι το επόμενο σπουδαίο RTS. Αν το συγκρίνουμε με το Starcraft 2 ως franchise κυρίως, το καμάρι της Blizzard είναι υπερπαραγωγή μπροστά στο πολύ απλό και λιτό Deserts of Kharak. Σε ένα είδος που πνέει τα λοίσθια είναι μια ανάσα φρεσκάδας. Ωραία γραφικά, πολύ ωραία ηχητική υπόκρουση των μονάδων και της μουσικής, στοιχειώδες gameplay χωρίς κάτι το εξεζητημένο και με πολύ ωραία ιστορία. Ένα παιχνίδι στρατηγικής που κάλλιστα θα μπορούσε να είχε αναπτυχθεί και στη χώρα μας, μιας και δεν κάνει κάτι παραπάνω από το επιστρέψει στα βασικά του RTS είδους…αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση.

 

Summary
Ένα προσεγμένο παιχνίδι που κάποιους θα τους αφήσει αδιάφορους και θα το βαρεθούν γρήγορα και κάποιους άλλους θα τους θυμίσει εποχές Dune 2.
Good
  • Απλός χειρισμός και interface
  • Ήχος
  • Ατμόσφαιρα/Σχεδίαση επιπέδων
  • Σενάριο
Bad
  • Περιορισμένο Multiplayer
  • Κάπως σύντομο και εύκολο
7.6
ΚΑΛΟ
Γραφικά-Ήχος - 7.5
Gameplay - 8
Σενάριο - 8
Αντοχή - 7
Written by
Founder του pcbyte.gr με νέα, reviews και guides από από τον μαγικό κόσμο της πληροφορικής και της τεχνολογίας
0 0

Αφήστε ένα μήνυμα

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί. Τα πεδία με * είναι απαραίτητα.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.