Prey Review

Εάν παίξατε το demo του Prey, και δεν σας ενθουσίασε αυτό που είδατε μην νιώθετε άσχημα. Η δράση ξεκινάει σιγά-σιγά και εκτός από τα όμορφα credits κατά την έναρξη και μερικά ενδιαφέροντα sci-fi στοιχεία μυστηρίου δεν υπάρχει κάτι άλλο αξιοσημείωτο που θα τραβήξει την προσοχή σας και θα σας κάνει να αισθανθείτε ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του 2017 .

Το Prey είναι ένα παιχνίδι που γίνεται όλο και καλύτερο όσο περνάει ο χρόνος και προχωράτε στο σενάριο. Ο τεράστιος διαστημικός σταθμός Talos I ξεδιπλώνεται γύρω σας, δίνοντάς σας πρόσβαση σε νέες περιοχές γεμάτες νέες προκλήσεις. Οι αποστολές πολλαπλασιάζονται μαζί με τις δυνατότητές του χαρακτήρα σας και τις gameplay επιλογές του. Ακόμα και οι πιο δύσκολοι εχθροί γίνονται πιο εύκολοι στην αντιμετώπισή τους καθώς ξεκλειδώνετε πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να τους νικήσετε ή να τους αποφύγετε. Εάν μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το Prey  με δύο λέξεις, θα λέγαμε πως είναι ένα μείγμα BioShock (ή του προγόνου του System Shock), του Deus Ex και του Dishonored της Arkane, σε ένα πιο ανοιχτό και δυναμικό περιβάλλον σε σχέση με αυτούς τους τίτλους.

Για αυτό το review ολοκλήρωσα το Prey στο Normal επίπεδο δυσκολίας σε λίγο λιγότερο από 25 ώρες, και άφησα ορισμένα προαιρετικά objectives ημιτελή. Μόλις το τελείωσα την πρώτη φορά, ξεκίνησα ένα νέο παιχνίδι ώστε να δοκιμάσω νέες στρατηγικές, γιατί το Prey είναι το είδος του παιχνιδιού που μπορείτε (και θα έπρεπε) να παίξετε ξανά και ξανά με διαφορετικούς τρόπους.

Από τις 25 ώρες, τις περίπου οκτώ πάσχιζα να προχωρήσω μπροστά. Σε κάποια σημεία, το παιχνίδι ‘άνοιγε’ αρκετά εξαιτίας των πολλών objectives και των εχθρών, που γίνονταν όλο και περισσότεροι και πιο δύσκολοι στην αντιμετώπισή τους.

Αγωνιζόμουν να προχωρήσω, επειδή έπαιζα το Prey σαν να ήταν το Dishonored ή το Deus Ex, προσπαθώντας να νικήσω τους Typhon εξωγήινους με τα όπλα και τις ικανότητές μου, χρησιμοποιώντας health kits και πυρομαχικά κατά το δοκούν χωρίς να έχω το νου μου σε αυτά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να φτάνω συχνά στο σημείο να ξεμένω από σφαίρες και health kits, και καθώς έψαχνα εναγωνίως για αυτά, έπεφτα πάντα πάνω σε εξωγήινους.

Ώσπου συνειδητοποίησα ότι το Prey είναι ένα horror παιχνίδι επιβίωσης και όχι ένα παιχνίδι δράσης.

Η εμπειρία σας στο Prey θα διαφέρει (ένα από τα στοιχεία που το κάνει τόσο καλό), ανάλογα με τον τρόπο που θα προσεγγίσετε το παιχνίδι. Τα πυρομαχικά και τα health kits είναι άφθονα τις πρώτες ώρες του παιχνιδιού, οπότε θα ήταν συνετό να κάνετε πολύ καλή διαχείρισή τους χωρίς πολλές σπατάλες. Και πώς θα το καταφέρετε αυτό; Παίζοντας έξυπνα και προσεκτικά. Μπορεί τα Mimic να μην σας ζορίσουν, αλλά δεν θα αργήσουν να κάνουν την εμφάνισή τους τα εξαιρετικά γρήγορα Etheric Phantoms, τα οποία μπορούν εύκολα προκαλέσουν μεγάλη ζημιά εάν τους επιτεθείτε κατά μέτωπο.

Δεν θα συναντήσετε μεγάλη ποικιλία εχθρών, αλλά το γεγονός ότι κάθε αντίπαλος απαιτεί διαφορετική τακτική καθιστά ακόμη και τις μικρές διαφορές ουσιώδεις. Κάθε τύπος Phantom αποτελεί μια απειλή με διαφορετικό τρόπο. Ο Poltergeist είναι πιο τρομακτικός από ό,τι απειλητικός, αλλά μπορεί να σας δυσκολέψει αρκετά εάν δίπλα του βρίσκεται ένας Typhon. Ο Nightmare παραμένει απειλή καθ΄όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού έως ότου τελικά αισθανθείτε έτοιμοι να τον αντιμετωπίσετε…στα ίσια.

Το Prey δεν είναι ένα τυπικό sci-fi shooter και αυτό θα το καταλάβετε από το γεγονός ότι τα κανονικά όπλα του παιχνιδιού, όπως το πιστόλι με σιγαστήρα και το shotgun, δεν θα σας βοηθήσουν αρκετά. Το gunplay στο Prey είναι στοιχειώδες και αν είστε συνηθισμένοι από άλλα shooter, θα σας πάρει πολύ χρόνο μέχρι να σταματήσετε να πατάτε δεξί κλικ στην προσπάθεια σας να χρησιμοποιήσετε κάποια διόπτρα ή κάποιο στόχαστρο (χαρακτηριστικά που απλά δεν υπάρχουν σε αυτό το παιχνίδι) . Το γεγονός ότι αυτό το, κατά λάθος, δεξί πάτημα του ποντικού θα ενεργοποιεί οποιαδήποτε psionic ικανότητα έχετε εξοπλίσει, θα σας κάνει να σπαταλάτε πολύτιμα psi points και ενδεχομένως σας προκαλέσει ζημιά, με αποτέλεσμα να πάρει λίγο χρόνο μέχρι να το συνηθίσετε (όπως στο Bioshock).

Μπορείτε να σκοτώσετε τους βασικούς εχθρούς με ένα σωρό special πυρομαχικά, και αν αναβαθμίσετε σωστά τα όπλα του χαρακτήρα σας, μπορούν να γίνουν πολύ πιο αποτελεσματικά. Πάντως εικάζω πως θα τα χρησιμοποιήσετε από λίγο έως καθόλου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το παιχνίδι προσφέρει πολλές δυνατότητες αναβάθμισης των ικανοτήτων του χαρακτήρα σας και μια μεγάλη ποικιλία combat και stealth επιλογών, τα οποία είναι πολύ πιο διασκεδαστικά και αποτελεσματικά από τα στοιχειώδη όπλα του παιχνιδιού.

Εάν παραδείγματος χάρη, ξοδέψετε μερικά Neuromod στο Leverage (στο μενού των αναβαθμίσεων), θα δώσετε τη δυνατότητα στον χαρακτήρα σας να σηκώνει και να ρίχνει βαρύτερα αντικείμενα. Το έκανα κυρίως για πλάκα, όπως στο Half-life 2 ή στο Bioshock, μόνο που στο Prey με αυτόν τον τρόπο προκαλείτε αρκετά ζημιά στους αντιπάλους.

Επειδή υπάρχουν πολλές αναβαθμίσεις για να ξεκλειδώσετε, θα χρειαστεί να το ξαναπαίξετε για να δοκιμάσετε κάποιον διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της ιστορίας. Πραγματικά ανυπομονούσα να το τελειώσω, για να ξεκινήσω από την αρχή, εξερευνώντας αυτή τη φορά το stealth κομμάτι του παιχνιδιού, χρησιμοποιώντας διάφορες ικανότητες διαφυγής όπως η μεταμφίεση σε αντικείμενο (χαρακτηριστικό των Mimic).

Η αναβάθμιση και η εξοικονόμηση πόρων στο Prey, σας οδηγεί υποσυνείδητα στο να εξερευνήσετε περαιτέρω, φορτώνοντας το inventory σας με ένα σωρό άχρηστα αντικείμενα, τα οποία μετά θα ανακυκλώσετε για να παράγετε πιο χρήσιμα αντικείμενα. Μπορείτε ακόμη να φτιάξετε τις δικές σας αναβαθμίσεις με το Neuromod, αρκετά νωρίς στο παιχνίδι, αλλά αυτό θα απαιτήσει κάποια εξωτικά υλικά τα οποία θα τα βρίσκετε σκοτώνοντας Typhon, κάτι που θα σας κάνει να ψάχνετε να σκοτώσετε εξωγήινους παρά να τους αποφεύγετε.

Το Prey δεν είναι ακριβώς ένα open world παιχνίδι με την τυπική έννοια (οι προγραμματιστές το αποκαλούν «open space station game»), αλλά προσφέρει το ίδιο βάθος και το ίδιο επίπεδο εξερεύνησης ενός open world παιχνιδιού. Προχωρώντας μέσα στο διαστημικό σταθμό Talos I, θα χρειαστεί να ξεπεράσετε και να παρακάμψετε πολλά εμπόδια,  μέσω της μεγάλης ποικιλίας των επιλογών που θα έχετε στη διάθεσή σας.

Το Talos I, είναι ένα φανταστικό μέρος για να εξερευνήσετε, γεμάτο κρυφά μονοπάτια σε κάθε του τοποθεσία. Τα λίγα σημεία μηδενικής βαρύτητας που θα συναντήσετε, μπορεί να σας αποπροσανατολίσουν και ίσως να σας απογοητεύσουν, αλλά είναι θέμα συνήθειας. Για αυτούς που θα επιλέξουν να…αιωρηθούν στο εξωτερικό του σταθμού, υπάρχουν πολλά προαιρετικά objectives να φέρουν εις πέρας και αρκετά resources να συλλέξουν.

Όσον αφορά τα γραφικά, το Prey δεν θέτει νέα standard στο χώρο, αλλά ο συνολικός σχεδιασμός του διαστημικού σταθμού Talos I, το μενού του παιχνιδιού και οι εξωγήινοι, παρουσιάζονται αρκετά όμορφα. Ίσως θα έπρεπε να δοθεί περισσότερη προσοχή στα μέλη του πληρώματος, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη το πόσο σημαντικές είναι οι αλληλεπιδράσεις σας μαζί τους και πόσο σημαντικοί είναι στην εκπλήρωση των objective και γενικότερα στην ιστορία του παιχνιδιού.

Τέλος, ένα από τα πρώτα πράγματα που θα κάνετε στο Prey είναι να απαντήσετε σε κλασικά φιλοσοφικά ερωτήματα που αφορούν την ηθική, την ανθρωπιά, τη θυσία και την υπευθυνότητα. Οι απαντήσεις σας σε αυτές τις ερωτήσεις δεν θα επηρεάσουν εμφανώς το παιχνίδι, αλλά θα σας ακολουθούν σε όλη του τη διάρκεια.

Κλείνοντας,το Prey μας εξιστορεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες open-world ιστορίες των τελευταίων ετών, και μέρος της επιτυχίας του πιστώνεται στην προσοχή της Arkane στις μικρές (αλλά και στις μεγάλες) λεπτομέρειες. Τα audiologs και τα προσωπικά e-mails είναι τα βασικά εργαλεία της ιστορίας και θα πρέπει να τους δίνετε ιδιαίτερη σημασία. Οι επιλογές που θα πάρετε μέσα στο παιχνίδι, θα κρίνουν και την κατάληξη της ιστορίας, όπως γινόταν και στο Bioshock.

 

Summary
Το Bioshock θα ήταν υπερήφανο για το Prey. Εξαιρετικό σενάριο, level design και gameplay βάζει υποψηφιότητα για το παιχνίδι της χρονιάς.
Good
  • Το design του Talos I
  • Έξυπνα puzzles
  • Το Soundtrack
  • Level design
Bad
  • Αδιάφορος χαρακτήρας
  • Σε κάποια σημεία το επίπεδο δυσκολίας ανεβαίνει απότομα
9
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ
Γραφικα-Ηχος - 8.9
Gameplay - 9
Σεναριο - 9.2
Αντοχη - 8.8
Written by
Founder του pcbyte.gr με νέα, reviews και guides από από τον μαγικό κόσμο της πληροφορικής και της τεχνολογίας
0 0

Αφήστε ένα μήνυμα

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί. Τα πεδία με * είναι απαραίτητα.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.