Total War: Warhammer II Review

Το Total War: Warhammer του περασμένου έτους ήταν η πρώτη απόκλιση της σειράς από τα ιστορικά σκηνικά, ένα ικανοποιητικό εγχείρημα που στέφτηκε μεν με επιτυχία αλλά η αλήθεια είναι πως αυτή η αλλαγή δεν ενθουσίασε αρκετούς. Ο βασικός πυρήνας του αρχικού Total War διατηρήθηκε, προσθέτοντας διακριτές φυλές με διαφορετικό ιστορικό background, βάζοντας έτσι κάποια γερά θεμέλια. Αλλά κάποια στοιχεία τόσο στο πεδίο μάχης όσο και εκτός, που έδιναν βάθος σε προηγούμενα παιχνίδια όπως το Attila λείπουν ή είναι απλουστευμένα σε υπερβολικό βαθμό, και τα νέα στοιχεία που προστέθηκαν δεν αντισταθμίζουν αυτές τις ελλείψεις. Μόλις ένα χρόνο μετά, η Creative Assembly έφτιαξε μια πλήρη συνέχεια του Total War: Warhammer και κατάφερε σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα να βελτιώσει το παιχνίδι ενώ παράλληλα πρόσθεσε μία πολύ ενδιαφέρουσα campaign. Παρόλο που το δεύτερο μέρος κυκλοφόρησε τόσο σύντομα, οι βελτιώσεις και οι νέες φυλές στο Total War: Warhammer II του δίνουν μια φρεσκάδα και το κάνουν πιο διασκεδαστικό σε σύγκριση με το πρώτο.

Ως επί το πλείστον, το Warhammer II είναι παρόμοιο με τον προκάτοχό του. Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές φυλές διαθέσιμες κατά την έναρξη, καθεμία με πολύ διαφορετικό στυλ παιχνιδιού. Τα βασικά στοιχεία είναι τα ίδια: οι μάχες λαμβάνουν χώρα μαζικά σε πολιορκίες, υπόγεια ή έξω στο πεδίο. Οι μάχες σε θάλασσα και φρούρια απουσιάζουν και πάλι, με τη πρώτη περίπτωση να μας κάνει εντύπωση λόγω της μεγάλης ποσότητας υδάτων στο χάρτη αλλά και των θαλάσσιων ταξιδιών. Κάθε παράταξη έχει τη δική της ιστορία, που μας παρουσιάζεται μέσα από σύντομες αλλά πολύ όμορφες cutscenes. Αυτά τα στοιχεία υπήρχαν και στοTotal War: Warhammer αλλά κάποιες μικρές αλλαγές και διορθώσεις έδωσαν νέα πνοή στο campaign.

Η μεγάλη προσθήκη στην οποία οφείλεται και η επιτυχία του Warhammer II, είναι η παρουσία ενός τεράστιου μαγικού στροβίλου που οι διαφορετικές φυλές πρέπει να αγωνιστούν για τον έλεγχό του εάν θέλουν επιτύχουν τη νίκη. Για να ελέγξουν αυτόν το στρόβιλο, οι φυλές πρέπει να τελέσουν κάποια τελετουργικά που απαιτούν περίπου δέκα turns για να ολοκληρωθούν. Και για να εκτελέσετε αυτές τις τελετουργίες, πρέπει να συλλέξετε ένα resource που ονομάζεται Warp Stone, που εξορύσσεται μόνο σε συγκεκριμένα εδάφη, τα οποία όπως είναι προφανές γίνονται τα κεντρικά σημεία των συγκρούσεων στην campaign. Ενώ τα προηγούμενα Total War της σειράς εισήγαγαν κάποιο extra gameplay προς το τέλος μιας campaign, όπως το Forces of Chaos στο πρώτο Warhammer ή οι ορδές της Μογγολίας στο Attila, η μάχη για τον έλεγχο του στροβίλου και ο αγώνας για την εκτέλεση τελετουργικών λαμβάνουν χώρα σε όλη τη διάρκεια της campaign.

Όταν τελικά αποκτήσετε αρκετό Warp Stone για να εκτελέσετε μια τελετουργία, τρεις από τις πόλεις σας θα επιλεγούν τυχαία ως τελετουργικές τοποθεσίες και πρέπει να τις υπερασπιστείτε ενάντια στις Δυνάμεις του Χάους (Forces of Chaos) οι οποίες έλκονται από αυτά τα τελετουργικά. Αυτό κάνει αρκετά απρόβλεπτο παιχνίδι, καθώς μπορεί να χρειαστεί να στείλετε στρατιές στις συγκεκριμένες πόλεις για να αμυνθείτε. Εάν ο στρατός του Χάους καταλάβει μία πόλη, το τελετουργικό θα αποτύχει αν δεν επέμβετε εγκαίρως στην πόλη πριν αυτό τελειώσει. Μπορείτε επίσης να αγοράσετε στρατεύματα για να παρεμποδίσετε τις τελετουργίες των αντίπαλων φυλών ώστε να επιβραδύνετε τη διαδικασία. Τελικώς όλα αυτά θα καταλήξουν σε μια τελική μάχη που πρέπει να κερδηθεί για να επιτευχθεί η νίκη. Όλοι αυτοί οι μηχανισμοί δουλεύουν πολύ καλά, καθιστώντας το σενάριο του Warhammer 2 ένα από τα καλύτερα και πιο ενδιαφέροντα της σειράς. Υπάρχει και η επιλογή να αγνοήσετε το στρόβιλο και τις τελετουργίες και να επιτύχετε τη νίκη μέσω της παραδοσιακής κατάκτησης, η οποία είναι μια ωραία επιλογή σε περίπτωση που αποφασίσετε να ξαναπαίξετε το παιχνίδι από την αρχή.

Το Warhammer 1 είχε κάποιους περίεργους περιορισμούς σχετικά με το ποιες φυλές μπορούσαν να καταλάβουν συγκεκριμένα οχυρά, ένα στοιχείο που ευτυχώς αφαιρέθηκε και πλέον οποιαδήποτε ομάδα μπορεί να κατακτήσει και να καταλάβει οποιοδήποτε οχυρό. Το user interface έχει επανασχεδιαστεί και είναι ευκολότερο στη χρήση.  Επίσης, ειδοποιήστε πριν την αλλαγή του γύρου σε περίπτωση που έχετε ξεχάσει δώσετε εντολές σε κάποιον ήρωα  ή αν έχετε κάποιο κατασκευαστικό project σε εξέλιξη, κάτι που είναι πολύ χρήσιμο δεδομένου του πόσα πρέπει να σκεφτείτε κατά τη διάρκεια της campaign.

Φυσικά, τίποτα από αυτά δεν θα είχε σημασία αν οι φυλές δεν ήταν από μόνες τους ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές. Τα High Elves είναι ίσως η καλύτερη φυλή για να ξεκινήσετε, καθώς έχουν ήδη στον έλεγχο τους το στρόβιλο από την αρχή του παιχνιδιού και θα πρέπει να εκτελούν τελετουργίες για να το κρατήσουν. Στο πεδίο της μάχης οι μονάδες των High Elves είναι σχετικά μικρές και δαπανηρές αλλά με μεγάλες αντοχές ενώ είναι σε θέση να χρησιμοποιούν διάφορα μαγικά. Ο στρατός των High Elves είναι αποτελεσματικότερος κατά την έναρξης μιας μάχης αφού οι μονάδες κερδίζουν μπόνους όσο πολεμάνε. Η πραγματική τους δύναμη εδράζεται στη διπλωματία και το εμπόριο. Μπορούν να συγκεντρώσουν Influence points για να βελτιώσουν τις σχέσεις τους με άλλες παρατάξεις, προκειμένου να πετύχουν εμπορικές συμφωνίες, στρατιωτικές συμμαχίες ή ακόμη και να απορροφήσουν μια λιγότερο ισχυρή παράταξη στη δική τους.

Η Skaven είναι η πιο περίπλοκη φυλή. Οι οικισμοί τους είναι υπόγειοι, που σημαίνει ότι δεν μπορούν να ανιχνευθούν από άλλες παρατάξεις, εκτός γνωρίζουν που ακριβώς να ψάξουν. Η πιο εξέχουσα ανάγκη είναι η διαχείριση της προμήθειας τροφίμων, ένας πόρος που δεν υπήρχε στη σειρά Total War Warhammer. Ο πρωταρχικός τρόπος με τον οποίο τα ανθρωπόμορφα ποντίκια μπορούν να αποκτήσουν τροφή είναι…τρώγοντας τους εχθρούς τους, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να κερδίζετε συνεχώς μάχες για να αποκτήσετε αρκετή τροφή. Έχοντας πλεόνασμα τροφής κερδίζετε μπόνους ενώ μια έλλειψη τροφίμων θα έχει αρνητικό αντίκτυπο όσον αφορά την τάξη μέσα στις επαρχίες σας.

Οι μάχες στο Warhammer II είναι ευχάριστες χάρη στο γενικά έξυπνο AI καθώς μυριάδες μονάδες έρχονται αντιμέτωπες, κάθε μια με διαφορετικές ικανότητες αλλά θα σας λείψουν οι μάχες μεταξύ των οχυρών από τα Rome 2 και Attila. Η συντριπτική πλειοψηφία των μαχών γίνονται σε ανοιχτό τερέν ενώ πιο σπάνια θα αναμετρηθείτε μέσα σε δάση. Οι μάχες πολιορκίας παραμένουν δύσκολες, θεαματικές και διασκεδαστικές, αλλά δεν έχουν εξελιχθεί από το Warhammer 1. Τα quests  επιστρέφουν και είναι πιθανώς οι πιο ευχάριστες μάχες που θα δώσετε στο παιχνίδι χάρη στο καλοδουλεμένο σενάριο. Θα χρειαστεί να υπερασπιστείτε μια κορυφογραμμή ενάντια σε εχθρούς που έρχονται και από τις δύο πλευρές ή θα προσπαθήσετε να κρατήσετε τις δυνάμεις σας απέναντι σε έναν ισχυρά εχθρικά στρατεύματα μέχρι να έρθουν οι ενισχύσεις.

Οι γνωστές επιλογές του multiplayer βρίσκονται και στοWarhammer 2 και προς το παρόν λειτουργούν καλά, με συνεργατικές(co-op) και ανταγωνιστικές εκστρατείες. Πλέον υπάρχει η δυνατότητα του fast-forward όταν είναι η σειρά των αντιπάλων να κάνουν τις κινήσεις τους, μειώνοντας έτσι τον χρόνο που περιμένετε τη σειρά σας, ειδικά όταν παίζετε co-op campaigns. Στο μέλλον, η Creative Assembly πρόκειται να κυκλοφορήσει μια updated έκδοση για τους κατόχους και των δύο Total War: Warhammer που θα συνδυάζει τους χάρτες και τις φυλές και των δύο παιχνιδιών σε μια super-campaign. Μια συναρπαστική ιδέα, που ελπίζουμε να υλοποιηθεί.

Στο τεχνικό κομμάτι, το Warhammer II τα καταφέρνει αρκετά καλά αλλά όχι τόσο όσο ο προκάτοχός του. Το παιχνίδι παρουσίασε μερικά προβλήματα στο frame rate ενώ το UI ορισμένες φορές δεν ανταποκρινόταν κατά τη διάρκεια της campaign, ειδικά όταν το μέγεθος του χάρτη μεγάλωνε όσο προχωρούσα στο παιχνίδι . Άλλες φορές οι μονάδες δεν ανταποκρίνονταν στις εντολές μου τόσο γρήγορα όσο θα ήθελα ενώ μερικές φορές παρατήρησα τις εχθρικές μονάδες να τρέχουν πάνω κάτω χωρίς να έχουν αποφασίσει τι θέλουν να κάνουν. Παρ ‘όλα αυτά, τα τεχνικά θέματα που αντιμετώπισα ήταν ελάχιστα και δεν επηρέασαν αρνητικά τη συνολική εμπειρία.

Τα γραφικά βελτιώθηκαν και τα εφέ των νέων μαγικών δένουν αρμονικά με το φανταστικό περιβάλλον του Warhammer 2. Το παιχνίδι είναι πολύ όμορφο, με καταιγίδες πάνω από τον ωκεανό στον χάρτη της campaign και εντελώς θεαματικές μάχες. Η μουσική κυμαίνεται και αυτή σε υψηλά επίπεδα με εξαιρετική χρήση των εγχόρδων, αυξάνοντας την ένταση κατά τη διάρκεια της campaign.

Ακριβώς όπως η Creative Assembly βελτίωσε το Rome 2 με το Attila, έκανε το ίδιο και με το Warhammer II, μαθαίνοντας από τα λάθη της και δημιουργώντας ακόμα ένα εξαιρετικό παιχνίδι στρατηγικής. Παρόλο που δεν υπάρχουν όλοι αυτοί οι διαφορετικοί τύποι μάχης που εμφανίστηκαν στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, η συναρπαστική campaign και οι βελτιώσεις έναντι του προκατόχου ωθούν το Warhammer II στην κορυφή των Total War. Εάν είστε fan του Total War ή και γενικά των παιχνιδιών στρατηγικής μην το παραλείψετε!

Summary
Το Warhammer 2 συνδυάζει τη στρατηγική της σειράς Total War με τον κόσμο του αρχικού Warhammer ανεβάζοντας και άλλο τον πήχη των turn-based RTS
Good
  • Δύο νέες φυλές
  • Σενάριο
  • Visuals
  • Διαφορετικές τακτικές επιλογές
Bad
  • Απόσταση μεταξύ των φυλών
  • Απουσία ναυμαχίας
  • Κάποια θεματάκια με την AI
9.1
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ
Γραφικά-Ήχος - 9
Gameplay - 9.2
Σενάριο - 9
Αντοχή - 9.1
Written by
Founder του pcbyte.gr με νέα, reviews και guides από από τον μαγικό κόσμο της πληροφορικής και της τεχνολογίας
1 0

Αφήστε ένα μήνυμα

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί. Τα πεδία με * είναι απαραίτητα.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.