Warhammer 40,000: Dawn of War III Review

Εάν έχετε ασχοληθεί με κάποιο από τα Warhammer 40K, τότε θα θυμάστε πως στη σειρά η απεικόνιση του μέλλοντος είναι ίσως η χειρότερη και πιο δυσοίωνη από οποιοδήποτε άλλο δημοφιλές μυθοπλαστικό παιχνίδι. Είναι γεμάτο από φυλές τόσο συνηθισμένες στις συγκρούσεις ώστε έχουν ενσωματώσει τον πόλεμο στον ίδιο τον ιστό των κοινωνιών, των θρησκειών και των πολιτισμών τους.

Όλα αυτά δίνουν στο Warhammer 40K, το υπόβαθρο για ένα κλασικό παιχνίδι RTS, όπως έχουμε ήδη ανακαλύψει στα δύο προηγούμενα Dawn of War. Η τελευταία προσθήκη στη σειρά, το Dawn of War III, μπορεί να μην παρουσιάζει πολλά καινούργια στοιχεία στη σειρά και στο RTS είδος, αλλά η Relic Entertainment γνωρίζει πώς αυτά που ξέρει να κάνει τα κάνει πολύ καλά και με μεγάλη αυτοπεποίθηση, έχοντας ως οδηγό τα προηγούμενα Warhammer.

Στην campaign εναλλάσσεστε ανάμεσα στον έλεγχο των τριών αντιμαχόμενων φυλών. Των τρομακτικών Space Marines, των σνομπίστικων ξωτικών Eldar και των Orks…οι οποίοι είναι οι ‘γοητευτικοί’ νταήδες της σειράς. Κάθε πλευρά προσπαθεί να πάρει τα χέρια της ένα ισχυρό ραβδί που λέγεται Spear of Khaine, ενώ μια προφητεία των Eldar λέει για έναν ορφανό πλανήτη που πρόκειται να συγκρουστεί με έναν άλλον πλανήτη όπου κατοικούν άνθρωποι, τον Cyprus Ultima. Οι συνωμοσίες των Space Marine και των Eldar προσπαθούν να αποκαλυφθούν αντιστοίχως από τον Gabriel Angelos και την Farseer Macha, οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν τους μεγαλομανείς, εγωιστές διοικητές τους καθώς και τους αντιπάλους τους. Εν τω μεταξύ, ο πρωταγωνιστής των Ork Warboss Gorgutz επιστρέφει, συγκεντρώνοντας έναν στρατό για να εξουδετερώσει τους Ork warchiefs, κηρύσσοντας τον εαυτό του ηγέτη, ή Megaboss, όπως λένε και στην Ορκική διάλεκτο.

Η πλοκή παρουσιάζεται όμορφα χρησιμοποιώντας στατικές εικόνες και συνομιλίες μεταξύ των αποστολών, με τη σκοτεινή μουσική στο background να δημιουργεί ένα βαρύ μελαγχολικό τόνο. Η διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων μεταξύ των φυλών, δίνει τροφή για ένα σύμπαν ατελείωτων πολέμων, όπου τα πράγματα απέχουν πολύ από το ‘καλός εναντίον κακού’. Στην πραγματικότητα, όλοι είναι δολοφονικά άγριοι και βάρβαροι, με τους Orks τουλάχιστον να είναι ειλικρινείς γι ‘αυτό. Η εξωφρενική αλαζονεία των Eldar και η ευσυνειδησία-σοβαρότητα των Space Marines έρχονται σε αντίθετη τροχιά με τις ορδές των Ork, οι οποίοι τελικώς με κέρδισαν λόγω της δυναμικής τους προσωπικότητας, της αρχιτεκτονική των κτιρίων τους και του στυλ παιχνιδιού τους.

Κάθε φυλή είναι διαφορετική. Οι Space Marines προσφέρουν την τυπική RTS δομή και τακτική, με σταθερές βάσεις, αναβαθμιστέα κτίρια και μια σειρά από κλασικές μονάδες. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των Eldar είναι η ταχύτητα κίνησης και η τηλεμεταφορά βάσεων και μονάδων. Μπορείτε να τους στείλετε σχεδόν παντού στον χάρτη, μόλις υλοποιήσετε τις απαραίτητες αναβαθμίσεις, καθιστώντας τους ιδανικούς για ξαφνικές επιθέσεις και κρατώντας τον εχθρό συνέχεια σε εγρήγορση.

Και φτάνουμε στους Orks. Είναι τόσο φασαριόζικοι που πραγματικά θα κολλήσετε μαζί τους. Ακόμα και η βάση τους αποτελείται από ετοιμόρροπα κτίρια που τρεμοπαίζουν καθώς κατασκευάζετε μονάδες. Εκτός από την αναβάθμιση του στρατού μέσα από κτίρια, τα Orks μπορούν να συλλέγουν θραύσματα γύρω από το πεδίο της μάχης για την αναβάθμιση και την κατασκευή οχημάτων. Το καλύτερο από όλα είναι όταν τους ρίχνετε στη μάχη γύρω από τους πύργους WAAAAGH και κάνοντας τους να ακούσουν 15 δευτερόλεπτα Ork Metal μουσικής, δίνοντάς τους έτσι προσωρινή ταχύτητα στην επίθεση. Βλέποντάς και ακούγοντας τον βρυχηθμό τους πριν ορμήξουν στη μάχη, είναι από τις RTS στιγμές που σου αποτυπώνονται στην μνήμη.

Αλλά ακόμα και αυτές οι μικρές λεπτομέρειες έχουν τη σημασία τους. Από τη δειλία του Gretchins εργάτη, όταν του λέτε να χτίσει ένα κτίριο, μέχρι τη σπασμένη φωνή των Shooter Boyz, οι Orks είναι ίσως η πιο διασκεδαστική φυλή που έχω παίξει σε RTS παιχνίδι (μαζί με τα Orcs του Warcraft II). Κλείνοντας την προσωπική μου εμμονή με τους Orks, το Dawn of War III επιτυγχάνει στο να δημιουργήσει τρεις φυλές, κάθε μία από τις οποίες παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προσφέρει διαφορετικές τακτικές επιλογές, χωρίς καμία να υπερτερεί έναντι κάποιας άλλης.

Ακολουθώντας την παραδοσιακή σχολή των RTS παιχνιδιών, το Dawn of War III δεν εφευρίσκει πάλι τον τροχό με νέες ιδέες, που θα πείσουν αυτούς που δεν συμπαθούν τα RTS παιχνίδια να το ξανασκεφτούν. Για τους παίκτες που επέστρεψαν στο Dawn of War μετά από κάποιο διάστημα, η πιο αξιοσημείωτη διαφορά με το προηγούμενο Dawn of War είναι η επαναπροσθήκη της κατασκευής και ανάπτυξης σταθερής βάσης. Εσείς που αναζητάτε ένα στυλ παιχνιδιού όπως το Company of Heroes θα απογοητευτείτε, καθώς το Dawn of War III είναι ένα κλασικό RTS με μονάδες που κατασκευάζονται σε κτίρια και αμυντικές δομές που μπορείτε να φτιάξετε οπουδήποτε στο χάρτη. Υπάρχει πολύ καλή διαχείριση των μονάδων, καθώς μπορείτε να τις χωρίσετε σε ομάδες ώστε να τις ελέγχετε καλύτερα, να στέλνετε ανιχνευτές για να βρείτε τον εχθρό,  να επιδεικνύετε σύνεση όπου πρέπει γνωρίζοντας ποιες μονάδες να στοχεύσετε, να αλλάξετε τις επιθετικές τακτικές των μονάδων σας και αν χρειαστεί να υποχωρείτε. Όλα είναι όπως πρέπει να είναι αλλά αν αφαιρέσουμε την εξαιρετική παρουσίαση του παιχνιδιού θα μείνουμε με ένα old-school RTS που δεν είναι και τόσο φιλόδοξο όσο τα προηγούμενα της σειράς.

Κάθε αποστολή είναι σημαντική και συνήθως χωρίζεται σε τρία objectives. Μπορεί να είναι ένας συνδυασμός από quests όπου θα περιλαμβάνουν ήρωες, ολοκλήρωση της αποστολής σε ένα συγκεκριμένο χρόνο ή χωρίς να σας αντιληφθεί ο αντίπαλος, κινούμενοι κάτω από τη μύτη του. Φυσικά, το αγαπημένο όλων των RTS fan, είναι η ανάπτυξη βάσης, η κατασκευή όσο το δυνατόν μεγαλύτερου στρατού ώστε να μην μείνει τίποτα όρθιο στο χάρτη. Παρόλο που προσφέρει ένα ισορροπημένο gameplay, ο ρυθμός μερικές φορές πέφτει αρκετά. Υπήρξαν πολλές περιπτώσεις όπου οι πόροι ήταν τόσο σπάνιοι που έπρεπε να περιμένω πάνω από πέντε λεπτά για να ανοικοδομήσω τον στρατό μου, χωρίς παράλληλα να απειλούμαι από τον εχθρό. Οπότε δεν είχα τίποτα άλλο να κάνω, από το να περιμένω να μαζευτούν τα απαραίτητα resources για να τα μετατρέψω σε μονάδες στρατού. Ό,τι κάναμε 20 χρόνια πριν με το Red Alert…

Οι μονάδες όλων των φυλών ξεχωρίζουν με τις μοναδικές τους ικανότητες που εξισορροπούν τα διάφορα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους. Το πεζικό των Eldar για παράδειγμα, τείνει να είναι πιο ευπαθές από τους αντιπάλους του αλλά αν το συνδυάσετε με το Quick Strike των Howling Banshees θα κερδίσετε αρκετές μάχες. Οι Eldar διαθέτουν επίσης πολλές εναέριες μονάδες, είναι πιο γρήγοροι και έχουν τη δυνατότητα τηλεμεταφοράς. Οι Space Marines έχουν το πλεονέκτημα του Whirlwind πυροβολικού, των Storm Trooper με jetpacks και των Dreadnought, ενώ οι Orks έχουν μια τεράστια ποικιλία οχημάτων που μπορούν να σμπαραλιάσουν οποιονδήποτε αντίπαλο.

Όταν όλες αυτές οι μονάδες συναντηθούν, γίνεται αυτό που περιμένετε να δείτε από ένα Warhammer 40K RTS, δηλαδή ο κακός χαμός. Όταν οι στρατοί συγκρούονται, συγκρούονται εντυπωσιακά, καθώς τα στρατεύματα που μοιάζουν φαινομενικά ανίκητα διαλύονται από τα θανάσιμα όπλα των αντιπάλων. Τα πεδία μάχης ισοπεδώνονται καθώς βομβαρδίζετε, αφήνοντας συντρίμμια, κατεστραμμένα κτίρια και πτώματα  πεσόντων πολεμιστών, μετατρέποντας το χάρτη σε μια ατέλειωτη αρένα πολέμου.

Οι μονάδες που θα κάνουν τη διαφορά στις μάχες είναι οι Elite μονάδες, τις οποίες ξεκλειδώνετε καθώς κερδίζετε experience στα πεδία των μαχών και μπορείτε να τις καλέσετε σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο. Εάν πεθάνουν κατά τη διάρκεια μιας μάχης μπορείτε να τις επαναφέρετε, όχι αμέσως αλλά μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Μερικές από τις Elite μονάδες είναι ο Gabriel Angelos των Space Marines με το τεράστιο σφυρί, ο Gorgutz των Orks, ο Ronahn και η Farseer Macha των Eldar, ενώ υπάρχουν και εντυπωσιακές super-μονάδες όπως η Imperial Knight Solaria των Space Marines και ο Wraithknight των Eldar.

Παρόλο που δεν υπάρχουν αξιοσημείωτες καινοτομίες για να μιλήσουμε όσον αφορά το multiplayer του Dawn of War ΙΙΙ, οι χάρτες μοιάζουν με αρένες και βοηθούν ώστε οι μάχες να είναι ισορροπημένες και γρήγορες. Υπάρχει και μία σύνδεση μεταξύ single και multiplayer, καθώς μπορείτε μεταφέρετε τις αναβαθμίσεις σας (παθητικές και ενεργητικές) στους στρατούς και τις Elite μονάδες σας. Προς το παρόν το μοναδικό mode που υπάρχει δεν μου ήταν αρκετό για να ασχοληθώ περαιτέρω μαζί αν και οι hardcore παίκτες σίγουρα θα το τιμήσουν δεόντως.

Μπορεί η Relic να μην είχε καμία πρόθεση να φέρει μια νέα επανάσταση στο RTS είδος, τουλάχιστον όμως εργάστηκε μέσα στα γνωστά πλαίσια για να δημιουργήσει ένα ζωηρό, φουτουριστικό κολαστήριο εκπληκτικού θεάματος και μεγέθους. Μανιασμένα Orks χτυπάνε μια διμοιρία Space Marine, γιγαντιαίοι Darkwraiths συγκρούονται με τις μηχανές των Ork με τις σφαγές μεγάλης κλίμακας να σας γίνονται συνήθεια. Το DoW III είναι ένα παιχνίδι συγκρούσεων μεταξύ στρατών μεγάλου μεγέθους όπου το micromanagement είναι απαραίτητο για να στήνετε ενέδρες και να αλλάζετε τακτικές ανάλογα με το περιβάλλον.

Συν τοις άλλοις, το Dawn of War ΙΙΙ αφηγείται πολύ όμορφα τις ξεχωριστές ιδιαιτερότητες της κάθε φυλής αφήνοντας χώρο και για προσθήκη νέων σε επόμενα Warhammer. H Relic κατάφερε και ενσωμάτωσε τους Chaos Marines, τους Tyranids και τους αγαπημένους μου Imperial Guard στο Dawn of War ΙΙΙ δίνοντάς τους το ίδιο υψηλό επίπεδο προσοχής με τις νέες μονάδες.

Με δύο λόγια, το Dawn of War ΙΙΙ είναι ένα συνηθισμένο RTS σε μια -ιστορικά- αντισυμβατική σειρά. Αν και αυτό το γεγονός μπορεί να ξενίσει κάπως τους παίκτες, η ποιότητα της παρουσίασής του και η ανανεωμένοι μηχανισμοί του το τοποθετούν στην πρωτοπορία ενός είδους που αντιστέκεται πεισματικά σε μια περίοδο που τα υπόλοιπα genres εξελίσσονται.

Summary
Οι fan της σειράς θα ενθουσιαστούν. Οι υπόλοιποι θα πάρουν μια γεύση από ένα κλασικό RTS παιχνίδι με επικές μάχες και ενδιαφέρουσες φυλές
Good
  • Ενδιαφέρον σενάριο
  • Τρεις εντελώς διαφορετικές φυλές
  • Elite units
  • Ισορροπία μεταξύ των φυλών
Bad
  • Δεν προσφέρει κάτι το καινούργιο
  • Η campaign εξελίσσεται κάπως αργά
  • Απουσία multiplayer mode
8
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ
Γραφικα/Ηχος - 8.3
Χειρισμος - 8.4
Σεναριο - 8.1
Αντοχη - 7
Written by
Founder του pcbyte.gr με νέα, reviews και guides από από τον μαγικό κόσμο της πληροφορικής και της τεχνολογίας
2 0

Αφήστε ένα μήνυμα

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί. Τα πεδία με * είναι απαραίτητα.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.